2014年8月29日 星期五

因小失大,為了一棵樹,放棄了整個森林

贏粒糖贏間廠

上一篇網誌講開A先生為左上公屋放棄左應有既生活,掙左一身債。近年聽翻身邊朋友既故事,發覺都有唔少呢類CASE,為左Keep住間公屋而放棄左好多機會,因少失大!! 贏粒糖、輸間廠!

先 講自己,我都係一個公屋仔,5歲果年一家七口由租住西環晉成街唐三樓(依家石塘咀街市舊址)板間尾房搬左去柴灣既四百幾呎全新公屋,當時有搬左去豪宅既 感覺~!  好新、好大!  我仲記得我一日入屋仲衝左去廚房既石屎灶頭企左上去話:" 呢度可以做床播~!  反正題先,在往公屋呢段日子初段,我父母都好辛苦,出外做野之餘要照顧五件化骨龍,間中又會攞D外發返屋企做,穿膠花日子我都有參與過!!  因為我地一家平日慳爆,我媽又係一個儲錢專家,生活慢慢改善。到左八十年代中,家人其實係有首期去買私樓,但我父母一直都係想保住間"公屋"而唔敢買私 樓。我媽同我講如果當年我地唔係因為拆樓分左間公屋,我家一定晨早買左私樓,而且一家唔止一層。我媽做工廠妹既時候有個女工友教佢買樓收租,儲夠首期就買 左租比人等人同佢供,佢真係買完一間再一間。我媽當時好Buy佢,不過我父母因為公屋戶主買私樓之後要交翻間公屋出黎而卻步 。而我D家姐當時又未夠秤做業主,所以錯失左好多置業良機。為左要保住一間公屋既居住權而冇踏出第一步,你話值唔值得?  

另一個例子, 一位長輩朋友在97年之前做過下地產經紀,對某地區既物事業瞭如指掌,97年之後因為樓市唔多精神而轉左行。呢位長輩都係勤力到爆,工餘時間會做好多兼 職,包括裝修散工、開的士、攪年宵,總之一有錢搵就會同我一樣對眼發晒光!! 長輩朋友佢不時都有留意物業市場,見佢咁慳又咁勤力就知佢儲首期冇難度,難就難在佢地一家住公屋唔可以用自己名去買私樓,所以一直之來都係搵人夾份買樓。 佢要搵到身邊既人做Partner 都唔易,有D唔 buy 佢買樓; 有D唔信佢既眼光; 有D冇銀用; 有D冇供款能力 ; 總之因為佢D潛在Partner 怕呢樣、怕果樣而錯過左好多機會。如果長輩朋友唔係為左要保住一間公屋既居住權,成個故事好大機會會改寫!!

唔單止公屋,因少失大在日常生活既例子多到不得了,近一兩年發生在我身上都唔少。我依家都學緊點樣去睇遠D,唔好 "贏粒糖"而滿足,我要 "贏間廠" 翻黎 !  呵~!

其實佢地犯左個好大的錯誤~

1. 有公屋係可以買樓, 只係申請公屋時唔可以有樓。有樓只會係入息申報的時候,報番自己的樓有冇出租OR 空置,出租計番租金收入,空置就計"應課差餉租值" 除以12個月再扣減20%的折舊率。 過左限額就要交倍半租OR 雙倍租~所以住公屋係可以買樓~

2. 如果佢真係驚,可以叫非戶籍的人買樓, 即係減左名的子女買一樣可以~

 不過講到尾,係好多人都驚買左樓價跌,或者息口好高~ 因為97的教訓太大,出現好多負資產個案,造成好多陰影。

一係就心口冇個勇字,驚呢樣個樣,驚冇工開,驚租唔出,驚煩,驚一大筆的投資。最搞笑的係成日覺得個市一定會跌~ 冇錯,不過你的機會唔係冇左就你交緊租~

沒有留言:

張貼留言