2014年8月28日 星期四

老牌廠家的悲哀,賣舖救廠


大家都知道小弟2008年專心研究某一區的舖位,所以我會緊貼這區的舖位成交價或新的續租情況...

當時正值海嘯期御用告知車站對出個大corner舖(又 稱扇形舖,是舖中之極品),成交左3千幾萬.我話點解一路未聽過業主放盤呢?御用答「聽講業主間大陸廠周轉不靈,等錢救命,於是以一個較低的價錢於短期內 沽出.相信價錢比正常價至少平500萬(我之前提過2008年舖價冇跌過,但偶有劈價成交只是零星個案而已)!據知買家是一名用家.」

於 2011年底,我與一銀行朋友(負責租務)經過此靚舖,我問佢呢個舖如果租比銀行應收到多少租呢?朋友答「嘩!呢個大corner係一個好靚的廣告位,租 金60萬/月,應該冇問題!」我即刻計數,舖位租金定價值以2.5厘計值$2.88億呀! 個世界好細,我有個朋友的朋友原來在這舊業主的香港公司打工,不幸嘅係公司現在嘅情況比2008年更差,老闆家陣現在不知如何是好?

又係一個「天與地」嘅問題.如果老闆2008年放棄間廠,留住間舖.浄巿值都成3億,每月收$60萬租,憂哉悠哉,財務自由.抑或現在睇下自己仲有冇磚頭可賣再去救廠呢?

以上並不是一個故事,係鐵一般的事實,仲可能不段發生.我亦相信大多數嘅廠家會在2008年選擇賣磚頭救廠.你話點解呢?由於小弟都係廠佬一名,都明白一般廠佬的心態,所以就嘗試作答:

1)相信有明天
尤其是老牌廠家,認為自己見慣風浪,金融海嘯過後,公司業務又可又創高峰.

2)情意結
作為老闆有物業收租的,結束公司不成問題,可以話係光榮結業,止賺離場.但係跟左自己幾十年嘅同事點算呢?大多已一把年紀,要出去搵過份工真係唔易呀.所以好多廠家就算公司冇錢賺或蝕少少,仍會繼續經營.

勞資雙方兩面睇:

作為打工仔:
應想想老闆的苦況,當你每月仍好穩定出糧的同時,有否諗過其實公司可能蝕緊本,老闆可能係出面籌旗出糧,又或者用盡中小企貸款去支持住一間可能冇明天嘅工廠運作.小弟有句說話贈打工仔.就係「居安思危」,今天不努力工作,明天就努力搵工作!

作為老闆:
內 地員工(尤其是普工),因最底工資規定人工年年加,而香港的零售業,旅遊業,酒店業,醫療等等的行業受惠於自由行,令此行業的員工薪金升幅優於大巿,而你 的香港員工仍不離不棄與你持續作戰,不計較人工有否上升空間,只求穩穩定定.試想想佢地由一個小女孩/小男孩到你公司工作,而家已成家立室,有兒有女,大 家就好似一家人.所以,如果公司有得做或蝕小小,就再觀察一段時間.但如果冇明天又蝕大本,就要居安思危,有止蝕或止賺的準備.正如電視廣告所講「再鋒利的刀都有生銹嘅一日」.

P.S以上純屬個人意見,並不代表所有廠家,如有廠家老闆或打工仔想補充,絕對歡迎分享!更多

沒有留言:

張貼留言