2015年7月13日 星期一

90年代買浩劫灣的血淚史

買樓摸頂?!「浩劫灣」業主專訪

同學阿包分享 97 摸頂買樓的慘痛經歷...
阿包跟筆者同在西環長大,特別投契,九十年初踏足社會,從事 IT 工作,當年互聯網剛剛起步,阿包雖然沒有唸大學,但在商科學院修讀電腦的他,仍然可以晉身大公司,人工不俗。回歸前夕,阿包準備結婚,當時樓市炒得火熱,他想自住之餘兼賺番筆,於是就跟大隊去買當時一個矚目新盤-青衣的「顥景灣」。收鎖匙後不久,樓市急轉直下,高溢價的新盤「顥景灣」更是重災區,更被人灌以「浩劫灣」的惡名。1997 年阿包以接近 $450 萬,買入一個約 540 呎實用的單位,2003 年同類單位一度跌至 $180 萬,跌了 60%...
Picture
咁多年來最辛苦係咩?
「主要係眼紅人哋點解 $180 萬買到啫,其實樓價升跌影響真係唔大,我自己住之嘛。」阿包說話挺坦白:「最慘其實係供樓,詳細我唔係記得好清楚,當年上會按息大約是 11%,我借盡九成,做 20 年按揭,每個月供四萬幾!同樣的單位,月租只係萬幾!不過又唔算捱咗好耐,好似科網股爆嗰陣,利息跌到去 7% 左右,我同銀行傾叫佢減俾我,再過一、兩年,利息跌到落去 3% 左右,我直頭轉去第二間銀行,再拉長嚟供,每個供兩萬幾,不過同期租金跌到七、八千咋,好在我夠勤力,最差時候都冇俾人裁員,頂得住,哈哈!」

有冇後悔當年買樓?
「話冇就呃你啦!如果我响 2003 年買,發咗啦!不過諗落又唔可以咁講,問十個香港人,十個都後悔 2003 冇買樓,邊個估到呢十年升得咁勁?」阿包剖白當年決定:「當年為乜買樓?咩結婚需要,其實係自己貪心想賺番筆!應該好似你咁講,計清楚嗰期租抵定買抵,租金可唔可以冚到供款先決定,咁就安全好多啦!金融海嘯之後,通街做 Hibor,我又走去轉按,而家供緊 1%,Keep 番供 20 年,每個月供兩萬都唔使,如果要租?而家呢度租成萬六!」

之後有咩打算?
「而家又唔擔心啦,早兩年樓價返晒家鄉,再加上我差唔多供完啦,如果而家賣出去,我可以有成 $500 萬 Cash 响手,好似你咁一開二,整番間收吓租都仲得!有咩筍盤介紹先?」阿包越來越識計數:「雖然俾人笑浩劫灣,不過點都好過冇買樓!呢廿年嚟,唔止有地方住,仲儲咗 $500 萬喎!講真如果我唔係買咗層樓,邊可能儲到 $500 萬?肯定洗晒!或者學人炒股票,輸鬼晒!當然如果買得準,贏得仲勁啦!」

臨走的時候,阿包不忘提醒 Anthony...
「講真架...跟你去買樓呀,我真係諗住賣咗層樓,一開二架,兩間三百萬左右,一間做九成自住,一間做五成收租,好似一開三都得喎,係咪呢?」筆者對阿包的情況亦充滿信心:「得!你賣咗先講,筍盤一定有,唔使急,到時幫你計計數,計到唔使錢有樓住,住番「浩劫灣」都得!答謝你分享浩劫實錄!」

沒有留言:

張貼留言